Det finns inget dåligt väder…

Igår morse regnade det, och imorse regnade det ännu mer och eftersom jag är fåfäng väljer jag att inte ta ut mina relativt nya löparpjucks i regn, lera och vattenpölar, så det blev bara att vänta på bättre väder.

Vid lunchtid idag klarnade det upp och jag fick på mig (alldeles för mycket) kläder och kom iväg. Jag hade bestämt mig för en ny runda på 6,8 km med en kraftig uppförsbacke på slutet. Det gick ovanligt lätt att springa idag och när jag vid c:a 3 km kom till en punkt där jag kunde välja att springa min förutbestämda runda, eller en 10 km runda (utan backe) övervägde jag starkt att ta den långa rundan. DET är framsteg det!!! Men jag tog uppförsbacken och kom hem. Backen var inte så farlig som jag hade inbillat mig dessutom! Jag kan känna att något har hänt med min träning. Benen rör sig lättare, flåset är bättre, och idag kunde jag för första gången tycka att det var skönt att springa.

För ett tag sedan köpte jag kompressionsstrumpor, och de ska hyllas här. Stödet jag har i benen är inte att leka med, jag inbillar mig att det är därför som det går lättare att springa. Innan kunde jag känna att jag hade stumma och tunga ben, men det har jag inte nu. De jag har kommer från Swedish Supporters och är designade och tillverkade i Sverige – och jag kommer aldrig mer springa utan dem!!!

Längd: 6,8 km
Höjdpunkt: jag har faktiskt två höjdpunkter idag. 1) att överväga att springa 10 km är en stor sak. 2) den viktigaste punkten: jag hade INGA känningar i benhinnorna idag. Första gången sedan i december!!!
Tack till: ”Run-Around” med Blues Traveler

Kommentera

